Sensabrand

logo SensabrandSensabrand ontwikkelt zintuiglijke marketing concepten. Door ook de andere zintuigen te betrekken in uw marketing uitingen krijgt u de mogelijkheid om uw doelgroep op een dieper niveau te bereiken.
Welke zintuigen het meest effectief ingezet kunnen worden, is afhankelijk van uw doelgroep, uw boodschap en uw doel. Sensabrand kan u helpen met het tot stand brengen van een zintuiglijk marketing concept. In dit concept kunnen één of meer zintuigen worden toegepast. Naarmate meer zintuigen worden ingezet zal het effect van de marketingcampagne toenemen. In onderstaande artikelen komen de verschillende onderdelen van zintuiglijke marketing aan bod. Daarnaast kunt u in onze nieuwsberichten artikelen vinden over zintuiglijk onderzoek en successen.

Beeldhet zintuig zien
Visuele MarketingVisuele marketing is de meest voorkomende vorm van marketing. De neon reclames staan intussen in ons netvlies gegrieft. Mensen krijgen bijzonder veel op hun netvlies gepresenteerd. Hoe kan een merk zich onderscheiden in deze omgeving onderscheiden?

‘Some people live in constant amazement when they look at the World. Others take it all for granted.’

Natuurlijk door een totaalzintuiglijke beleving te creëren, waarbij alle zintuigen elkaar versterken. Beeld is daar ook een onderdeel van. Drawalot is de afdeling grafische vormgeving van Sensalot. Drawalot kan u helpen om een boodschap in een beeld over te brengen, waarbij het beeld past in uw zintuiglijke marketing plan. Natuurlijk kan Drawalot ook uw Illustratie wens invullen. Kijk bij Drawalot voor meer informatie.

het zintuig horenGeluid
auditieve marketinGeluid is herkenning, muziek is emotie. Na visuele marketing is muziek het meest voorkomende zintuiglijke marketing instrument. Maar is muziek wel het juiste medium om uw boodschap over te brengen? De wereld is vol muziek en iedere vrijdag avond zitten X miljoen coaches op de bank muziek te keuren. Kan uw merk zich met muziek voldoende onderscheiden in het pandemonium van geluid? Wilt u echt een emotie oproepen, of liever een beleving?

Geurhet zintuig ruiken
Geur MarketingGeur is herinneren. Herinneren is beleven. Wist u dat de geurbeleving niet gefilterd wordt door de hersenen en dat iemand zich daarom ook niet af kan sluiten voor geur? Welke beleving zou u over willen brengen aan uw doelgroep? Welke herinnering en beleving past het beste bij uw merk? Sensabrand kan u helpen met het ontwikkelen van een geur die past bij uw Merk. Vervolgens is Sensabrand in staat deze geur ook daadwerkelijk toe te passen in marketing uitingen. Bijvoorbeeld door druk inkt te gebruiken met geur om zo een reclame folder over parfum kracht bij te zetten. Of door een bedrijfslogo 3D in kunststof te produceren, met uw bedrijfsgeur. In onze nieuws uitingen bespreken we diverse successen met geurmarketing. Ruikt u al geld? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Smaakhet zintuig proeven
Smaak MarketingSmaak is persoonlijk. Hoe persoonlijk wilt u zijn? Iedere persoon heeft zijn eigen communicatiestrategie. In deze strategie komen ook zintuigen naar voren. De overenthousiaste muziek liefhebber zal geneigd zijn, om zijn statement te verduidelijken met auditieve voorbeelden. En hoe denkt u dat een kok geneigd is te communiceren? Sensabrand is in staat een smaak te ontwikkelen die past bij uw Merk. Vervolgens kan Sensabrand deze smaak verwerken in een smaakpastille die gebruikt kan worden in bijvoorbeeld een beurs situatie. Verras uw bezoekers door eens wat anders te bieden dan Pepermuntjes. Een persoonlijke verrassende noot. Als deze smaak zintuigmarketing u aanspreek nodigen we u van harte uit om contact op te nemen via de telefoon of via email op ons contact formulier.

TastHet zintuig voelen
Tast MarketingTast is aantrekkingskracht. “Kijken doe je met je ogen”. Tijdens het shoppen glijden vele handen over de kledingstukken, sierraden en producten. De kracht van de fysieke winkel en de twijfel bij het online kopen. Mensen willen een product toch vaak eerst aanraken. Daarmee raken ze vertrouwd met het product en dat speelt mee in de beslissing om iets wel of niet te kopen. Waar en hoe kunnen de mensen uw merk aanraken en vertrouwd raken met uw merk. Misschien verwachten uw klanten van uw merk gewoon een knuffel. Vraagt u zich nu af hoe u dit moet doen? Neem dan contact met ons op via het contact formulier.